Jak je to s tou autobusovou dopravou v Ostrově?

Někdo tvrdí, že autobusy jezdí prázdné, jiný zase, že některé jsou dosti plné. Vždyť 472 lidí za den, to je přece pěkné číslo. Zkusme pěkné číslo uvést do souvislostí.

V Ostrově existuje pět linek. Pro všední dny je to celkem 166 spojů – tedy 166 spojů na jeden všední den. Pro soboty, neděle a svátky je spojů pochopitelně méně – pouhých 45. V lednu tohoto roku bylo 22 pracovních dnů a 9 dnů svátečních (přesněji – sobot a nedělí). Kalkulačka nám hravě spočítá, že v měsíci lednu Ostrovem projelo ve směru tam a zpět celkem 4057 spojů (166×22 a 45×9). Přepraveno bylo celkem 14643 cestujících (doufám, že číslo je pravdivé, bylo uvedeno v článku místostarosty Mgr. Bílka v březnovém čísle Ostrovského měsíčníku). A opět kalkulačka rychle spočítá, že na jeden spoj připadá průměrně 3,6 cestujícího.

Vzhledem k tomu, že linky, dopravující pracovníky na průmyslovou zónu, jsou poměrně značně obsazené, nutně z toho vyplývá, že jiné linky během dne budou značně prázdné. Jak se tímto množstvím spojů po Ostrově cestuje? Připojuji osobní zkušenost. Doufám, že většina obyvatel Ostrova je s jinými linkami spokojena. Někdy v chladném lednovém dnu jsem se rozhodla využít MHD k nákupu v Lidlu (necí- tila jsem se dobře, jinak ráda chodím pěšky). Od pekárny jsem mohla odjet v 8:55 hodin. Na náměstí v 9:00, z náměstí v 9:35. Tak dobře, než tam někde půl hodiny čekat, to raději na náměstí dojdu pěšky. Odjezd z náměstí byl asi o tři minuty pozdější – to nekritizuji, ne každý může nastoupit rychle. U Lidlu v 9: 42. Odjezd v 9:47. Za pět minut asi nenakoupím – i když nemám žádný zájem na tom rozhlížet se po zboží, vzhledem k tomu, jak se cítím. Ale další spoj až v 10:47 hodin z náměstí a potom v 11:14 hodin (další čekání). Takže volba je jasná, zpět z Lidlu pěšky až domů. Podle bývalého jízdního řádu: 8:05 pekárna – 8:14 Lidl. Zpět 8:44 Lidl – 8:52 pekárna. Pohodově nakoupit, během hodiny zpátky. Bez nutnosti 2x přestupovat.

Ing. Dagmar Schneiderová
Napsáno pro Ostrovský měsíčník 04/2017


O tom, že systém autobusové dopravy potřebuje revizi svědčí skutečnost, že ještě minulé vedení města připravilo změnu jízdních řádů, která začíná platit od května… http://www.ostrovaci.cz/mhd-ostrov/

4 komentáře u „Jak je to s tou autobusovou dopravou v Ostrově?

  1. Pokud na jeden spoj připadá 3,6 cestujících bylo by asi lepší najmout rikšu na každý spoj.A za tmy by nás mohl rozvážet Janeba na dvoukoláku.(Pro mladší ročníky-citace z Návštěvních dnů Šimka a Grosmana.)

    • Autobusová doprava je službou veřejnou pro občany města.
      Udělejme si tedy srovnání s další, ale již méně potřebnou službou z oblasti kultury, dotovanou z městského rozpočtu a to například návštěvností roční výstavy Toskánští Habsburkové, která byla iniciativou tehdejšího místostarosty, současného starosty pana Železného.
      Analýza návštěvnosti je velmi zdrcující:
      Za necelý rok od 21.5.2016 do 2.4.2017 ( 306dní bez svátků, kdy je výstava zavřená) navštívilo tuto výstavu 1111 návštěvníků, přepočteno na den byla návštěvnost této výstavy pouhých 3,5 člověka.
      Zajímavější bude finanční analýza, o kterou požádám pana starostu a budu požadovat její předložení zastupitelům města

      • S touto námitkou v zásadě souhlasím. Přesný rozbor akce bude zajímat i mě. Podle mého názoru byla naprosto nedostatečná propagace a je to jeden z důvodů, proč jsem do programového prohlášení prosadil bod profesionální marketing v cestovním ruchu…

  2. Jak u autobusové dopravy, tak i u výstavy bych vyzdvihl jeden zásadní fakt – není tam fronta a člověk se nemačká . Obojí je přehlídka vyházených peněz – samozřejmě že ne vlastních. To ostatně propálíla paní Leupold na tý šaškárně s odvoláním starosty , když řekla, že byli upozorněni Petrem Šindelářem na možnost odpovědnosti za vzniklou škodu. To bylo naprosto výstižné – dokud nehrozil postih za projebané peníze , tak se v zájnu volebních preferencí rozdávalo a vyhazovalo ( a hlasovalo) . Najednou, když by se něco mělo zaplatit za svého, tak to budem hospodáři 🙁 .

Komentáře nejsou povoleny.